Vijest
16.07.2014

'Formulaši' FSB-a u vrhu svjetskog inženjerstva

Zagrebački tim Formule Student, FSB Racing Team, s Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, osvojio je prestižno 10. mjesto među 110 timova iz cijeloga svijeta na natjecanju Formula Student koji se održavao od 9. do 13. srpnja 2014. na veličanstvenoj stazi Silverstone.

Formula Student prestižno je međunarodno natjecanje koje za cilj ima pripremiti studente za realne uvjete poslovanja koji ih čekaju nakon diplome. Kako bi pristupili natjecanju, studenti moraju izraditi bolid jednosjed prema strogim pravilima FSAE (Formula Society of Automotive Engineers), troškovnik, poslovni plan te izložiti inovacije. Početci natjecanja datiraju iz 1978. u SAD-u. Dvadeset godina kasnije prvi se put održava u Europi, točnije na stazi Silverstone u Ujedinjenom Kraljevstvu, odakle se širi svijetom poput epidemije: danas se održava na svim kontinentima, osim na Antarktici.

Formula Student - tablica s rezultatima (.pdf)

FSB Racing Team djeluje od 2004. godine, trenutačno ima 15 članova s Fakulteta strojarstva i brodogradnje te s Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Do sada su izrađena četiri automobila, a ovogodišnji je bolid prerada prošlogodišnjeg modela FSB-RT 04 Arctosa, na kojem su ispravljene sve boljke kako bi bio što konkurentniji, te se na njemu radi od listopada 2013.

             Čestitamo našim studentima i želimo im puno uspjeha u daljnjim natjecanjima!    


„Prošle godine sudjelovali smo na dva natjecanja, u Njemačkoj i Mađarskoj. Unatoč pripremama tima, rezultat je izostao. Ove godine zadatku smo pristupili još ozbiljnije, a poučeni iskustvom, znali smo i gdje su nam bile najslabije točke koje smo sada u većoj mjeri uspješno otklonili. Ovo je do sada najbolji rezultat FSB Racing Teama u desetogodišnjoj povijesti tima i prvo postolje, odnosno treće mjesto iz Cost reporta (troškovnika automobila). Iza nas su neprospavane noći i mjeseci rada, ali upravo se svaka minuta isplatila u potpunosti“, izjavio je Domagoj Bolfan, voditelj FSB Racing Teama.

Kako bi tijekom natjecanja svi sudionici bili sigurni, bolidi prolaze strogi tehnički pregled na kojem se provjerava kočenje, buka, cure li tekućine te može li vozač, bude li potrebe, unutar pet sekunda izaći iz vozila.

Fotografije i video

„Tehnički pregled iznimno je strog na svim natjecanjima, a posebno sam bio zadovoljan kada smo ove godine tehnički prošli iz prve i bez ikakvih poteškoća, što uspije samo malom broju timova. Bio je to odličan znak već na samom početku“, istaknuo je Domagoj.

Ideja je cijelog projekta da se studenti izmjenjuju svake akademske godine, iskoriste priliku da nauče što više te upoznaju industriju. Procjenjuje se da je u svijetu približno 500 timova, a vrhom dominiraju američki i njemački timovi.

Na pitanje o budućnosti, Bolfan odgovara: „Nadam se da će se projekt nastaviti te da će sponzori, bez kojih ovo ne bismo uspjeli, nastaviti surađivati i s novim generacijama, za koje želim da pokažu još više volje, više novih ideja i spremnost za učenje.“

 

                              

 

 

Prethodni bolidi FSB Racing Teama:
Kuna (2006.), Ris (2007.) i Likos (2010.), koji su svoje performanse imali prilike dokazati prijašnjih godina također na Silverstoneu.

 

Tehničke karakteristike

Masa: 230 kg
Motor: Honda CBR 600 RR (restriktor na usisu 20mm prema pravilniku)
Snaga: 102 KS
Obrtni moment: 80 nM
Ubrzanje: 3,5 s do 100 kn/h
Najveća snaga na 11000 okretaja

U odnosu na prošlu godinu, poboljšanja su sljedeća: ispušni sustav koji je povećao snagu za 10 KS i obrtni moment za 10 nM, novi aerodinamički paket, lakši oklopi, poboljšan ovjes, olakšanje šasije te ukupno olakšanje mase vozila za 20 kilograma.



Top