U sklopu Life Long Learning/Erasmus programa Europske unije, unutar Intensive Programme okvira, na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu provodi se projekt Education for sustainable development (Edukacija za održivi razvoj). Taj projekt, koji se provodi već drugu godinu, nastavak je suradnje sa sveučilištima iz Poljske, Slovačke, Belgije i Nizozemske.
Kako se koncept održivog razvoja istodobno bavi aktualnim globalnim pitanjima i budućim generacijama, trebao bi biti prisutan u obrazovnom sustavu kroz školski program, ali i u cijelom školskom okruženju, odnosno u smislu zaštite prirodnog okoliša (korištenje voda, prirodnih resursa, itd.), koristeći financijske resurse/moderne tehnologije i principe socijalne uključenosti. Stoga je pet europskih sveučilišta iz Poljske, Belgije, Slovačke, Hrvatske i Nizozemske načinilo konzorcij kako bi se predložio intenzivni program (IP) pod naslovom Obrazovanje za održivi razvoj.
Projekt će studentima sudionicima omogućiti obrazovanje o različitim aspektima održivog razvoja, uključujući društveni, ekološki i ekonomski. Sudionici će analizirati strategije provedbe koncepta održivog razvoja s obrazovnog stajališta u različitim zemljama.
Obrazovanje za održivi razvoj namijenjen je prvostupnicima u području primarnog i sekundarnog obrazovanja, ali i ostalim strukama prije svega društveno-humanističkog usmjerenja. Ono se temelji na multidisciplinarnom pristupu i usredotočuje se na podzastupljenu temu unutar područja humanističkih znanosti.
Posebnost je ovog projekta njegov hodogram, kojim je predviđen praktičan rad u smislu održavanja radionica iz područja održivog razvoja u hrvatskim školama. Ideja je da se održe tri radionice od 13. do 15. svibnja u trajanju jednog školskog sata u kojima bi međunarodne skupine studenata (projektno je zamišljeno po troje u svakoj skupini, no to će ovisiti o broju razreda koji bi se uključili u projekt i o broju studenata koji sudjeluju u projektu) predstavile ideju održivog razvoja.
Specifični ciljevi programa su sljedeći: povećanje kvalitete i broja osoblja i studenta u pogledu mobilnosti diljem Europe, jačanje multilateralne suradnje između europskih sveučilišta, obrazovnih institucija i lokalnih zajednica, razvoj inovativnih nastavnih metodika; potpora razvoju inovativnih ICT alata u nastavi i praksi, te povećanja transparentnosti i kompatibilnost između visokog obrazovanja i stručnih kvalifikacija stečenih u različitim zemljama Europe.
Da bi se educiralo studente kako provoditi različite aspekte održivog razvoja u obrazovanju, potrebno ih je upoznati s mnogim specifičnim temama održivog razvoja i motivirati ih da promišljaju o problemima održivog razvoja, s obzirom na to da se ti problemi odnose na mnoga bitna područja europskih i nacionalnih politika.
![]() |