Odjel za komunikologiju Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, u suradnji s Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti i Vijećem za elektroničke medije, organizira međunarodnu znanstvenu konferenciju Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva. Konferencija će se održavati na Hrvatskim studijima (Kampus Borongaj, Borongajska cesta 83d) 6. i 7. lipnja 2014. pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske.
Medijska pismenost (media literacy) kao koncept osnaživanja građana za uspješno snalaženje u svijetu tradicionalnih i novih medija već nekoliko desetljeća zaokuplja pozornost međunarodnih institucija, medijskih stručnjaka i znanstvenika. Deklaracijom o medijskoj pismenosti UNESCO je 80-ih godina prošlog stoljeća zacrtao okvire, a 19 zemalja prihvatilo provedbu i unapređenje toga obrazovnog koncepta za novo medijsko doba, no nije ostvarilo očekivano suglasje o uključivanju medijske pismenosti u nacionalne obrazovne sustave.
Više pojedinosti na mrežnim stranicama konferencije. |
Europska unija u svojim dokumentima ističe važnost medijske pismenosti u ostvarenju strategije ekonomskog razvitka i društvene kohezije Europe do 2010. godine, pri čemu se fokus stavlja na nužnost promišljanja nacionalnih javnih politika medijskog opismenjivanja građana. Europski građani, bez obzira na dob i spol, trebaju biti medijski pismeni da bi mogli aktivno sudjelovati u razmjeni kulturnih dobara i digitalnim ekonomskim procesima.
Na planu ljudskih prava i sloboda, medijska pismenost treba pridonijeti širenju slobode u društvu, političke kulture i demokracije, jačanju novog ekonomskog poretka i kreativnog diskursa. Pri tome ključnu ulogu imaju javni medijski servisi i regulatorna tijela te obrazovne institucije koje se pozivaju da se uključe i omoguće javnosti „bolje razumijevanje i svijest o medijskim sadržajima, procesima, tehnologijama i sustavu regulacije“ tradicionalnih medija kao što su radio, televizija, tiskani mediji jednako kao i interneta i konvergiranih medija (Ofcom, 2004).