Vijest
23.02.2015

Održan završni skup projekta Modernizacija doktorske izobrazbe kroz implementaciju Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira

U utorak 17. veljače 2015. godine u Rektoratu Sveučilišta u Zagrebu održan je završni skup projekta Modernizacija doktorske izobrazbe kroz implementaciju Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (MODOC).

Riječ je o projektu koji je Sveučilište u Zagrebu provodilo proteklih 18 mjeseci s ciljem stvaranja preduvjeta za unaprjeđenje profesionalnih i osobnih kompetencija doktoranada u skladu s novim zahtjevima tržišta rada i standardima Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (HKO).

Uz Sveučilište u Zagrebu, partneri na projektu MODOC bili su sveučilišta u Splitu, Rijeci, Zadru, Osijeku, Dubrovniku i Puli, Agencija za mobilnost i programe Europske unije, Mreža mladih znanstvenika (MLAZ) i Hrvatski zavod za zapošljavanje.

O obrazovanju doktoranada u Republici Hrvatskoj na skupu su govorili zamjenik ministra znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske prof. dr. sc. Roko Andričević, predsjednik Nacionalnog operativnog tijela za izradu Strategije znanosti, obrazovanja, sporta i tehnologije RH prof. dr. sc. Neven Budak, ravnateljica Agencije za mobilnost i programe EU mr. sc. Antonija Gladović i voditeljica projekta MODOC prof. dr. sc. Melita Kovačević.

Na skupu su predstavljene Smjernice za daljnje unaprjeđenje profesionalnih i osobnih kompetencija doktoranada. Njihova se izrada temeljila na rezultatima studije o profesionalnim i osobnim kompetencijama doktoranada i studije o potrebama tržišta rada te podacima dobivenima kroz vrednovanje provedenih pilot-radionica za doktorande.

Smjernice su polazište za daljnji razvoj i implementaciju dodatnih kompetencija doktoranada na nacionalnoj razini i predstavljaju doprinos daljnjem razvoju Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira s obzirom na to da sveučilištima i doktorandima daju opis stručnih i osobnih kompetencija koje je potrebno razvijati kroz doktorsku izobrazbu. Smjernice su ponajviše namijenjene kreatorima politika području visokoga obrazovanja i sveučilišnim upravama, a svojevrstan su odgovor na potrebu pružanja potpore doktoranada u karijeri, osobito u području vještina prenošenja.

Sudionici skupa zaključili su kako rezultati projekta Modernizacija doktorske izobrazbe kroz implementaciju Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira mogu biti kvalitetno polazište za daljnje aktivnosti u unaprjeđenju doktorskoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj.



Top