Vijest
17.11.2014

Predavanje 'Unapređenje nastave i učenja sveobuhvatnom primjenom IKT-a'

Odjel za obrazovanje Hrvatske sekcije IEEE započeo je novi ciklus predavanja (jednom mjesečno) u akademskoj godini 2014/2015. Predavanja se bave temom obrazovanja inženjera.

Prof. dr. sc. Mario Essert s Katedre za strojarsku automatiku Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu održat će u ponedjeljak 17. studenoga 2014. u 18 sati u Sivoj vijećnici Fakulteta elektrotehnike i računarstva predavanje Unapređenje nastave i učenja sveobuhvatnom primjenom IKT-a.

Predavanje će se moći pratiti i putem Interneta na adresi mms://mediaserver.lss.hr/IEEE-E25

Predavanje i diskusija nakon njega tražit će odgovore na pitanja iz uloge e-učenja u izobrazbi inženjera. Neka od pitanja na koja će se tražiti odgovori:

  • Što studenti imaju, a što žele od e-učenja ?
  • Zašto naša akademska zajednica radije koristi tuđa rješenja nego vlastita?
  • Zašto je izvođenje programskog kôda na daljinu temelj dobre web-aplikacije
    za e-učenje?
  • Koje mrežne tehnologije uče naši studenti, budući inženjeri?
  • Što sve naši studenti mogu s tim znanjem mrežnih tehnologija načiniti,
    npr. u jezikoslovlju, strojnom učenju i leksikografiji?

U prvom dijelu predavanja demonstrirat će se više vlastitih programskih rješenja (modula unutar Scriptrunner sustava) koja omogućuju nastavniku:

  • voditi više kolegija s više od 250 studenata a da pritom računalo samo ispravlja domaće zadaće (a svaka je za svakog studenta jedinstvena!)
  • držati automatizirane kolokvije i ispite
  • osigurati laboratorijske vježbe visokog stupnja samostalnog rada s online udaljenim izvođenjem
  • objaviti aktivne udžbenike, i slično.

U drugom dijelu predavanja protumačit će se kako se pomoću "kod kuće" načinjenih web-servisa (sustavi Sitebuilder i Scriptrunner) studenti smjera Mehatronike i robotike na FSB-u uče mrežnim tehnologijama (od algoritama, preko objektnog programiranja u Pythonu, računalne matematike do web2py mrežne tehnologije) i što nakon toga uspijevaju s njima načiniti. Demonstrirat će se nadasve vrijedni studentski uradci.

                  

Dr. sc. Mario Essert redoviti je profesor u trajnom zvanju na Katedri za strojarsku automatiku Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu.

 

                                                              

Nositelj je više kolegija kao što su Elektrotehnika, Računalna matematika, Algoritamske tehnike, Objektno programiranje, WEB programiranje… Od 2004. sudjeluje i kao vanjski suradnik u nastavi na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - na Odjelu za matematiku (MathOS) i na Ekonomskom fakultetu (EFOS).

Bio je voditelj ili suradnik na više znanstvenih projekata u domovini te suradnik na projektima naših svjetski poznatih znanstvenika: prof. dr. sc. Zvonimira Janka na Mathematisches Institut der Universität Heidelberg (projekt: The application of supercomputers for the construction of symmetrical block designs) i prof. dr. sc. Krešimira Veselića na FernUniversität-u u Hagenu (projekt: Distance learning math).

Rezultate istraživanja objavljivao je u znanstvenim časopisima iz područja matematike, računalstva i robotike (SIAM Journal on Discrete Mathematics, Combinatorial Theory Series A, International Journal of Computer Mathematics, Robotics and Autonomous Systems, ISA Transactions,  Advanced Robotics).

Zamislio je i pokrenuo sustav Scriptrunner za daljinsko učenje i izvođenje programa, koji je u svojoj petoj inačici (autor: Bojan Mauser ) preko CARNet-mreže uključen u nastavu više fakulteta / odjela. Bio je mentor za više od 100 studenata na njihovim završnim i diplomskim radovima; vodio je  nekoliko magistarskih i doktorskih radova.

U zadnje dvije godine intenzivno se bavi primjenom računala u hrvatskom jezikoslovlju i suradnik je na jednom (HRZZ projekt: Repozitorij metafora hrvatskoga jezika, voditeljica dr. sc. Kristina Štrkalj Despot) te voditelj drugoga projekta (CroLLOD – hrvatski lingvistički povezani podaci) na Institutu za hrvatski jezik i jezikoslovlje u Zagrebu.



Top