Vijest
02.01.2014

Predstavljanje knjige na Oxford Brookes Universityju

prof. dr. sc. Darko Prebežac, prof. dr. sc. Pauline J. Sheldon i dr. sc. Christian Schott

Dana 9. prosinca 2013. na Oxford Brookes Universityju svečano je predstavljena knjiga The Tourism Education Futures Initiative - Activating Change inTourismEducation, koju su uredili prof. dr. sc. Darko Prebežac, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, prof. dr. sc. Pauline J. Sheldon, School of Travel Industry Management, University of Hawaii, i dr. sc. Christian Schott, Victoria Business School, Victoria University of Wellington, a objavio ugledni izdavač Routledge (Taylor & Francis Group). 

Današnje radikalne globalne promjene katalizator su i dramatičnih promjena u turizmu, stoga je vrlo važno da se i obrazovanje za potrebe turizma prilagodi svim promjenama koje su nastale u vanjskom okruženju. Samo će se na taj način budući diplomirani studenti turizma uspjeti pozicionirati kao uspješni lideri, koji će biti spremi odgovoriti izazovima budućnost i pokušati, strastveno i hrabro, promijeniti svijet na bolje.

U želji da nađu odgovore na izazove novog vremena, skupina od 30-ak entuzijasta i međunarodno priznatih profesora turizma udružila je snage i osnovala 2007. u Beču neinstitucionalnu, neovisnu i budućnosti okrenutu inicijativu – TEFI (Tourism Education Futures Initiative). Od tog prvog susreta održano je sedam tzv. Think-Tank godišnjih konferencija diljem svijeta: 2008. (Hawai'i), 2009. (Lugano), 2010. (San Sebastian), 2011. (Philadelphia), 2012. (Milano) i 2013. (Oxford). Iako je svaka konferencija imala drugačiji, specifično fokusiran izazov vezan za turističko obrazovanje, sve su konferencije imale i jednu zajedničku poveznicu: predanost i strast za budućnost obrazovanja za potrebe turizma.

Najvažnija razmišljanja znanstvenika koji su bili uključeni u redizajniranje turističkog obrazovanja s fokusom na vrijednosti, a ne sadržaj, pretočena su u knjizi koja je bila predstavljena u Oxfordu.

                                                                                                  urednici knjige, promotori i neki od uzvanika

Struktura knjige (20 poglavlja, 450 stranica) ima logičan slijed i postupno uvodi čitatelje u specifične izazove obrazovanja za potrebe turizma. U Uvodu se objašnjava uloga TEFI-ja u budućnosti turističkog obrazovanja i njegov utjecaj na izgradnju kapaciteta nužnih za vođenje i upravljanje tim promjenama. Dijelovi I do III sadržavaju radove, koji su demonstracija inspirativnih ali i provokativnih teorijskih i konceptualnih priloga, relevantnih aplikacija teorije na području turističkog obrazovanja i interdisciplinarnih studija slučajeva iz različitih krajeva svijeta. U Epilogu autori sintetiziraju zajedničke napore ove inicijative, ali i dvojbe s kojima se susreće obrazovanje za potrebe turizma, s ciljem razvijanja strategije za stvaranje održivog pristupa turističkom obrazovanju, ali i svijeta u cjelini.

Knjiga ima za cilj potaknuti sve koji se bave edukacijom za potrebe turizma, ali i samim turizmom kao gospodarskom aktivnošću, da se povežu u traženju vrijednosti i znanja koji su im potrebni da budu odgovorni predvodnici razvoja turizma u svojim destinacijama. Istovremeno, knjiga je i svojevrstan forum putem kojeg članovi TEFI-mreže mogu komunicirati svoju viziju i izazove s kojima se suočavamo u oblikovanju turističkog obrazovanja za neko buduće vrijeme.

Više o knjizi se može saznati na http://www.routledge.com/books/details/9780415844161/.

                                         

                                                                     Oxford Brookes University

 



Top